суббота, 6 февраля 2016 г.

Ամփոփիչ աշխատանք ձևաբանությունից (1)


(Յուրաքանչյուր առաջադրանքի համար նախատեսվում է 0.5 միավոր։ Անգամ անուշադրության սխալի դեպքում տվյալ առաջադրանքի համար միավոր չի տրվում)
1. Լրացրու բաց թողած տառերը՝ որտեղ հարկավոր է.
միջօրեական, դողէրոցք, ամանորյա, թրխկ, ակննդետ, ոսկևորել, գերեվարել, ժողովածույում, վայրկյան, փախցնել, ծեծկռտուք, հափշտակել, դեղձանիկ, ճրագալույց, փարչ, փայծաղ, սպանախ, ամբարձիչ, Մանվել։
2. Վերականգնիր տրված բառերի հնչյունափոխված մասերը.
թռչնաբուծարան, ցուցափեղկ, նկարագրություն, թերագնահատել, մանկապատանեկան, տղամարդկային, ջրածնային, ուղենշային, ուսուցչություն, գրչատուփ։
3. Եղած բառերից կազմիր հոմանիշների զույգեր, ընդգծիր շարքում հոմանիշ չունեցող բառերը. 
այրական -առնական,
կանացի
խափշիկ
քրանձավային
բարդ -խրթին
խարտյաշ
թվացյալ_ խաբուսիկ 
լեգենդ _ավանդազրույց, 
ասպնջական 
վաղնջական 
թանկություն- սղություն
4. Ընդգծիր համանուն չունեցող բառերը .
կապեր, գնդեր, ստեր, խոսեր, անձուկ, հանդերձ, կույս,  կուռ, գառ, աղոտ։
5. Տրված շարքից կազմիր հականիշների զույգեր. քանի՞ բառ հականիշ չունի։
նզովք- օրհնություն
Գոց- Փակ
Բնավ 
Անձուկ- Ընդարձակ 
Ճապաղ
Վտիտ- մարմնեղ
Պարպել 
Դատարկել 
Միշտ 
Նվաղ -փութկոտ 
Սեղմ 
Ստերջ 
Բեղմնավոր
Դյուրին
Խրթին
Խոսուն -համր 
Ծանրաշարժ 
Փոքրոգի 

6. Գրիր տրված բառերի բացատրությունը. 
միամորիկ- մինուճար
Քնքար 
Քենակալ 
Խափշիկ-սևամորթ 
Մախաղ- փոքր պարկ
Մաքառել-պայքարել
Անտունի-
Դրվատել-գովաբանել
7. Համապատասխանեցրու դարձվածքները տրված բացատրություններին.
գլուխը լցնել- դրդել մի արարքի
թևերը փռել- պաշտպանել 
աստծու կրակ- չարաճճի,
արյունը ջուր դառնալ- խիստ վախենալ
առաջին ջութակ-գլխավոր դեմք, 
8. Բառակազմական վերլուծության ենթարկիր տրված բառերը (օրինակ՝ միջնապատ-մեջ(արմատ)+ին(ածանց)+ա(հոդակապ)+պատ(արմատ))
թրաշուշան- թուր(արմատ)+ ա(հոդակապ) +շուշան(արմատ)
Դաշունահարված- դաշույն(արմատ)+ ա(հոդակապ) + հարված(արմատ) 
Պարագիծ- 
Շքերթ- շուք(արմատ) + երթ(արմատ) 
Տնանկ- տուն(արմատ)  + ակ(ածանց) 
9. Նշիր տրված բառերի խոսքիմասային պատկանելությունը 
գարուն- գոյական
Քառասնամյա- թվական
Ընդվզում- գոյական 
Թվական-  
Համայն-ածական 
Վեցուկես- թվական 
Պարզ -ածական 
Հմայք-գոյական 
Այստեղ-  
Իննսունիններորդ-թվական 
Աշխատանքային- ածական 
Իրենք-  
Բարի-ածական 
Քանիերորդ-թվական 
Մի-
10. Կազմիր տրված գոյականների հոգնակին.
սրճեփ-սրճեփներ
Գրաշար-գրաշարեր
Ջրաչափ- ջրաչափեր 
Հացատուն- հացատներ  
Սպունգ- 
Որմնադիր 
Դաշտամուկ 
Շարասյուն- 
միլիոնատեր
11. Որոշիր տրված բառերի հոլովումները.
վանահայր
Սառցալեռ 
Մականուն 
Սեր 
Անկյուն 
Հանգիստ 
Աղջիկ 
Գիշեր 
Օղի 
Կալվածատեր 
Վահանենք։
12. Հոլովական սխալ ձևերն ուղղիր.
կայսերի-Կայսեր, դուստրի-դստեր, Մանկան, կաղինի-կաղնու, հորեղբորոջ-հորեղբոր, պապու, վայրկյանվա-վայրկյանի։
13. Ընդգծիր հոդ ունեցող բառերը, նշիր, թե որ հոդն է կիրառված 
1) Շնորհիր կրկին ողորմությունդ լքվածիս անօգ…
2) Հայրենիքիս ջուրը(որոշյալ) ամենաքաղցրն է։
3) Կարծես շատ է քիչ աշխարհիս հողը(որոշյալ),
Որ մարդիկ մեռնում ու հող են դառնում…
14. Ընդգծիր որոշիչ հոդ ունեցող բառերը
ծվեն, պարեն, աշտեն, հյուլեն, պատճեն, ոստրեն, քերծեն, ցորեն, գեհեն, երեն։
15. Որտեղ գրության սխալ կա, ուղղիր 
քսաներեքերրորդ- քսաներեքերորդ, տասերկու, 60-րդ, 1-ին, X-րդ։
16. Ընդգծիր հոլովվող դերանունները
դուք, սա, համայն, ամենքը, ինքը, ինչ, ով, միմյանց, դրանք, այստեղ, այսպես, ոչ մեկը, ոմն, իրենք, յուրաքանչյուր ոք։
17. Ուղղիր սխալները
1)Բանախոսի դեմ ելույթ էին ունեցել երկու տեղացի նկարիչներ, ոմն արվեստագետ Ֆրանսիայից և այլոք։
2) Ոչ մեկ չփորձեց օգնել ինձ
3) Ոչ ոքից այնքան չէր զգուշանում, որքան իրեն անձնական թիկնապահից։
4)Չգիտեմ՝ որդ կարող է գլուխ հանել այդ խճճված գործից։
18. Դերանունների դիմաց գրիր դրանց տեսակը.
ամեն, ողջ, յուրաքանչյուր, մյուս, սույն, ինչպիսի, միևնույն, որչափ, իրար, ոչ մի, ինչ-որ, ոմն, նույնպես։
19. Ո՞ր հատվածում հարաբերական դերանուն չկա.
1) Այս իմ հրաշք աշխարհն է, ուր
Գլխիվայր են ծառերն աճում։
2) Էլ չեմ հավատում այդ ջինջ աչքերին
Եվ խորունկ ձայնիդ նվագին քնքուշ, 
Որ հնչում էր միշտ այնքան մտերիմ։
3) Չգիտեմ՝ այս տխուր աշխարհում
Որն է լավ, որը՝ վատ։
4) Երնեկ նրան, ով իր գործով 
Կապրի հավերժ, անդադար։
20. Ընդգծիր հոգնակի չունեցող դերանունները.
սա, ովևէ, որտեղ, դու, ինչ, ով, յուրաքանչյուրը, ոչ ոք, ոմն, երբ, նա։

Комментариев нет:

Отправить комментарий